Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

Origami

 „PAPIEROWY SPOSÓB NA NUDĘ”

 

Origami to sztuka składania papieru znana od najdawniejszych czasów w Japonii, a mająca swoje „korzenie” w starożytnych Chinach. Sztuka ta kojarzy się przede wszystkim i polega na składaniu figurek zwierząt, innych postaci czy przedmiotów z kwadratowej kartki papieru, bez użycia kleju i nożyczek. Fantastyczne kształty powstają przy pomocy zręcznych zgięć papieru, fantazji i znajomości reguł składania.

Origami to świat czarów i głębokiej mądrości filozoficznej, świat przekazywany przez pokolenia pokoleniom. Origami swą terapeutyczną funkcję spełnia pobudzając układ nerwowy, integrując w czasie składania pracę obu półkul mózgowych. Dziecko odbiera wrażenia za pomocą kilku zmysłów (dotyk, wzrok, słuch) równocześnie. Składanie papieru sprzyja współpracy między zmysłami, kształtuje koordynację wzrokowo – ruchową. Stosując w pracy z dziećmi technikę origami, możemy rozwijać całą sferę sprawności manualnej (usprawnianie dłoni, motoryki małej). Do składania papieru nie potrzebujemy specjalnych narzędzi, wystarczą tylko ręce, które z czasem stają się coraz bardziej wrażliwe i sprawne. Dzieci uczą się podzielności uwagi, kiedy praktycznie manipulują papierową składanką, przekładają papier, obracają figurę, modelują, jednocześnie bacznie obserwują nauczyciela, który również składa, wyjaśnia, komentuje, zadaje pytania Dziecko również porównuje, wybiera różne sposoby zgięć, a także rozmawia, dokonuje wyboru i analizy. W trakcie składania dziecko podejmuje niezwykły wysiłek, charakteryzujący się dużą koncentracją. Koncentracja jest procesem psychicznym, który odgrywa bardzo ważną rolę w uczeniu się. Koncentracja umożliwia prawidłowy przebieg wielu procesów poznawczych takich jak zapamiętywanie, czy spostrzeganie.

 Origami określa się również jako metodę na sukces ucznia i nauczyciela, ponieważ etapowość w składaniu papieru, sama w sobie tworzy wiele progów do osiągnięcia całej gamy mniejszych lub większych sukcesów.              

Zajęcia odbywają się w piątki od godz. 12.50 – 13.35

 

Cele zajęć:

  • Ćwiczenia w opanowaniu dokładności w składaniu poszczególnych figur origami;
  • Rozpoznawanie i nazywanie kierunków na płaszczyźnie papieru;
  • Uczenie dokładności w składaniu papieru;
  • Ćwiczenie koncentracji;
  • Ćwiczenie wytrwałości, ciekawości, pokonywanie własnych słabości, rozwijanie zdolności plastycznych;
  • Podnoszenie własnej samooceny;
  • Poprawa kontaktów na stopie koleżeńskiej;
  • Uczenie współpracy, wzajemnej pomocy.

 

Na zajęciach uczniowie będą pracowali głównie z papierem, dokonując jego składania według

określonych schematów.

Na każdych zajęciach dokonywane będą powtórki składania niektórych figur, utrwalanie,

doskonalenie techniki. Oprócz wykonywania figur origami, dzieci będą przygotowywały oprawę plastyczną tych prac.

Dla dzieci bardziej wprawionych w sztuce składania papieru - wyższy poziom składania:

„Origami modułowe” – składanie z kilku lub kilkunastu elementów końcowej figury.

 

Prowadząca zajęcia: Tatiana Bratkowska